Halk Eğitim Merkezlerinde Usta Öğretici Olmak

Beğendiysen Paylaş :

Halk Eğitim Merkezlerinde Usta Öğretici Olmak


HEM Halk Eğitim Merkezinde Nasıl Usta Öğretici Olunur, Usta Öğretici Olma Şartları Nelerdir, Usta Öğreticilerde Aranılan Şartlar Nelerdir, Usta Öğretici Olmak İsteyenlerden İstenilen Belgeler, Usta Öğretici Başvuru Formu Örneği.
Halk Eğitim Merkezlerinde Usta Öğretici Alımları Halk Eğitim Merkezine Göre Değişmekle Birlikte Ağustos Ayında Başlayıp Eylül Ayı Sonuna Kadar Devam Edebilmektedir. Halk Eğitim Merkezlerinin Resmi Sitelerinde Duyurular Kısmanda Usta Öğretici Alımları İlan Edilmektedir. Resmi Sitelerini Güncellemeyen Halk Eğitim Merkezleri İçin Telefon Arayıcılığıyla Usta Öğretici Başvuru Tarihlerini Öğrenebilirsiniz.

Dayanak: MEB Çıraklık Ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğünün 13 Mayıs 2011 Tarih Ve 2205 Sayılı Yönergesi (Madde 9)
A) Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı Olmak.
B) 18 Yaşından Küçük Olmamak,
C) Kamu Haklarından Mahrum Bulunmamak,
Ç) Taksirli Veya Aşağıda Sayılan Suçlar Dışında Tecil Edilmiş Hükümler Hariç Olmak Üzere, Ağır Hapis Veya 6 Aydan Fazla Hapis Veyahut Affa Uğramış Olsalar Bile Devletin Şahsiyetine Karşı İşlenen Suçlarla, Zimmet, İhtilas, İrtikâp, Rüşvet, Hırsızlık, Dolandırıcılık, Sahtecilik, İnancı Kötüye Kullanma, Dolanlı İflas Gibi Yüz Kışkırtıcı Veya Şeref Ve Haysiyet Kırıcı Suçtan Veya İstimal Ve İstihlak Kaçakçılığı, Resmî İhale Ve Alım Satımlara Fesat Karıştırma, Devlet Sırlarını Açığa Vurma Suçlarından Dolayı Hükümlü Bulunmamak.
D) Görevini Devamlı Yapmasına Engel Olabilecek Sağlık Sorunu Bulunmamak.
Engelli Kişilere Yönelik Düzenlenecek Kurslarda Engel Grupları Dikkate Alınarak Engelli Uzman Ve Usta Öğretici Görev Yapabilir.
halkegitimmerkezleri.org
 Halk Eğitimi Faaliyetlerinin Uygulanmasına Dair Yönerge
(Aranan Şartlar)
Uzman Ve Usta Öğretici Alımında Dikkat Edilecek Hususlar:
MADDE 9-
(1) Merkezlerde Yeterli Sayıda Öğretmen Veya Kadrolu Usta Öğretici Bulunmaması Durumunda İhtiyaç, Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapacak Ücretli Uzman Ve Usta Öğreticilerden Karşılanır. Ek Ders Ücreti Karşılığında Uzman Ve Usta Öğretici Görevlendirilmesinde; Öncelikle Çevredeki Yüksek Öğretim Kurumlarında Görevli Öğretim Üyesi, Öğretim Görevlileri, Alan Uzmanları, Örgün Ve Yaygın Eğitim Kurumlarında Görevli Öğretmenler Ve Diğer Resmî Ve Özel Kurum Ve Kuruluşlarda Çalışan Uzman Kişiler, Emekli; Öğretim Üyeleri, Öğretim Görevlileri, Alan Uzmanları, Öğretmenler Ve Kadrolu Usta Öğreticiler İle Bakanlığa Bağlı Yaygın Eğitim Kurumlarında En Az İki Kurs Dönemi Başarılı Şekilde Uzman Ve Usta Öğreticilik Yapmış Olanlar, Öğreticilik Yapabilme Yeterliliğine Sahip Olup Herhangi Bir Kurum Ve Kuruluşta Veya Kendi Adına Sigortalı Çalışanlardan Karşılanır.
(2) Kendi Okulunda/Kurumunda Aylık Karşılığı Ve Zorunlu Ücretli Ek Ders Karşılığındaki Çalışma Sürelerini Tamamlayamayan Öğretmenlerin, Merkezlerde Görevlendirilmesi İstek Ve İhtiyaç Doğrultusunda Olur. Kurslarda Görevlendirilmeleri Kadrolarının Bulunduğu Okul Ve Kurumların Günlük Çalışma Saatleri İçinde Olur. Kadrolarının Bulunduğu Okul/Kurumların Resmî Çalışma Saatleri Dışında Kurslarda Görevlendirilmesi, Öğretmenin İsteğine Bağlıdır.
(3) Yukarıda Nitelikleri Belirtilenlerden İhtiyaç Karşılanamaz İse Aşağıdaki Şartları Taşıyanlar Arasından İlk Defa Ücretli Uzman Ve Usta Öğretici Görevlendirilmesi Yoluna Gidilir.
(4) Ücretli Uzman Ve Usta Öğretici Görevlendirilmesinde Aranılan Şartlar:
(5) Merkezlerde Görev Yapacak Ücretli Uzman Ve Usta Öğreticilerin Branş/Alan Yeterliliklerinde Öncelik Sırasına Göre;
A) Alanında Eğitim Fakültesi Mezunu Olmak.
B) Yurt İçindeki Yükseköğretim Kurumlarından Veya Yüksek Öğretim Kurulunca Denkliği Kabul Edilmek Kaydıyla Yurt Dışındaki Yüksek Öğretim Kurumlarının İlgili Alanlarından Sırasıyla Yüksek Lisans, Lisans Ve Ön Lisans Mezunu Olmak,
C) Alanında En Az Meslek Lisesi Mezunu Olmak,
Ç) Ortaöğretim Kurumu Mezunu Olup Alanında Ustalık Belgesi Sahibi Olmak,
D) En Az İlkokul, Ortaokul Veya İlköğretim Okulu Mezunu Olup Alanında Ustalık Belgesi Sahibi Olmak,
E) En Az Lise Düzeyinde Öğrenim Görmüş Olup Uzman Ve Usta Öğreticilik Yapacağı Alanında/Branşın Tüm Yetkinliğine Sahip Olduğunu Belgelendirmek,
F) Geleneksel Sanatların Yaşatılması, Yaygınlaştırılmasına Yönelik Kurslarda Yaş Ve Öğrenim Düzeyine Bakılmaksızın Çevrede Ustalığı Kabul Görmüş Usta Ve Sanatkârların Bilgi Ve Deneyimlerinden Azami Ölçüde Yararlanılır. Bu Durumda Olanlardan Ayrıca Diploma, Ustalık Belgesi Ve Benzeri Belgeler İstenmez.
G) Aile Eğitimi Kurslarında Görevlendirilecek Ücretli Uzman Ve Usta Öğreticilerde Bakanlıkça Düzenlenen Hizmet İçi Eğitim Yoluyla Aile Eğitimi Kurs Ve Seminerlerini Başarıyla Tamamlayıp Belge Almış Olma Şartı Aranır.
(6) Bunların Dışındakiler İçin Genel Müdürlük Görüşü Alınır.
(7) İlk Defa Ücretli Uzman Ve Usta Öğretici Olmak İçin Başvuranların İhtiyaçtan Fazla Olması Durumunda Şartları Aynı Olanlar Arasından Yaygın Eğitimden Sorumlu Müdür Yardımcısı Veya Şube Müdürü, Halk Eğitimi Merkez Müdürü Ve Alan Öğretmeninden Oluşan Komisyon Marifetiyle Seçme İşlemi Kurayla Yapılarak Sıralandırılır. Bu Sıralamaya Göre İhtiyaç Duyulan Ücretli Usta Öğreticiler Görevlendirilir, Görevlendirilenlerin Dışında Kalanlar İse Yedek Olarak Sıralandırılır Ve O Öğretim Yılı İçinde İhtiyaç Duyulması Hâlinde Bu Sıralandırmaya Göre Görevlendirme Yapılır.
(8) Merkez Yönetimince Düzenlenen Kurslarda Görevlendirilen Ücretli Uzman Ve Usta Öğretici İçin Bir Genel Değerlendirme Raporu Hazırlanır Ve Bu Rapor Dosyasında Saklanır. Tekrar Görevlendirmede Bu Raporlar Dikkate Alınır. Yapılan Rehberlik, Denetim Ve Değerlendirmelerde Yetersiz Olduğu Gözlemlenen Ücretli Usta Öğreticilere Tekrar Görev Verilmez. halkegitimmerkezleri.org
(9) Ücretli Uzman Ve Usta Öğreticinin Raporlu Veya İzinli Olması, Göreve Geç Başlaması, Dönem Bitmeden Ayrılması Gibi Nedenlerden Dolayı Uzman Ve Usta Öğretici Tekrar Görevine Başlayıncaya Kadar Eğitim Öğretimin Aksamaması İçin Yerine Bu Süre İçerisinde Başka Bir Uzman Ve Usta Öğretici Görevlendirilir. Kurs Döneminin Uzatılması Yoluna Gidilemez. Merkez, İl, Bölge Ve Ulusal Düzeyde Düzenlenecek Seminer, Toplantı, Kurs, Sergi, Defile, Yarışma Gibi Etkinliklerde Görevlendirilen Ücretli Uzman Ve Usta Öğreticiler Bu Görevleri Süresince Görevli Ya Da İzinli Sayılırlar.

Değerlendirme Şu Önceliğe Göre Yapılmaktadır.
1- Kadrolu Öğretmenler ( Halk Eğitimde Çalışan)
2. Milli Eğitimde Çalışan Diğer Öğretmenler.
3. Ücretli Ve Emekli Öğretmenler
4. Uzman Öğreticiler
5- Fakülte Mezunları Usta Öğreticiler
6. Meslek Yüksek Okulu Branş Çıkışlı Usta Öğreticiler.
7. Meslek Lisesi Branş Mezunu Usta Öğreticiler.
8. Ortaöğretim (Lise) Kurumu Mezunu Olup Alanında Ustalık Belgesi Sahibi Olmak,
9. En Az İlkokul, Ortaokul Veya İlköğretim Okulu Mezunu Olup Alanında Ustalık Belgesi Sahibi Olmak,
10. En Az Lise Düzeyinde Öğrenim Görmüş Olup Uzman Ve Usta Öğreticilik Yapacağı Alanında/Branşın Tüm Yetkinliğine Sahip Olduğunu Belgelendirmek,
Görevlendirmeler Yukarıdaki Sıraya Göre Yapılmaktadır. halkegitimmerkezleri.org

Usta Öğreticilerden İstenen Belgeler
1. Başvuru Dilekçesi,
2. Nüfus Cüzdan Sureti Ve Yerleşim Yeri Belgesi,
3. Sabıka Kaydı (Son 6 Ay İçinde Alınmış Olacak),
4. Sağlık Raporu (Sağlık Ocağı, Devlet Hastanesi),
5. Öğrenim Belgesi ( Diploma Veya Okul Çıktı Belge Sureti, Kurs Sertifika Suretleri, Branş Belgesi, Onay İçin Aslı Ve Fotokopisi Getirilecek),
6. Daha Önce Görev Yaptığına İlişkin, Görev Yaptığı Yerden Veya İlçeden Alınmış Belge. SGK Prim Dökümü Çizelgesi Ve Özgeçmişini Yazarak Getirecek,
7. Askerlikle İlişiklerinin Olmadığına Dair Belge (Erkekler İçin)
8. 2 Adet Fotoğraf,
9. Ustalık Ve Usta Öğreticilik Belgesi,
10. 10 Adet Mavi Plastik Telli Şeffaf Dosya.
11. Evraklar Yukarıdaki Sıralamaya Göre Düzenlenip, Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü’ne Telli Dosya İle Teslim Edilecektir.
Kurslara Başvurular Bizzat Yapılacaktır.Öncelik Kadrolu Öğretmenlerde Olup, Kadrolu Öğretmenin Bulunmaması Halinde Şartları Tutan Usta Öğreticiler Alınacaktır. Müracaatların Fazla Olması Halinde HEM Faaliyetlerinin Uygulanması YÖNERGESİ Uyarınca Komisyon Marifeti İle Kura Çekilecektir.

USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURU FORMU ÖRNEĞİ:

USTA ÖĞRETİCİLİK MÜRACAAT FORMU
HALK EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜNE

Müdürlüğünüzce   ……/…… eğitim öğretim yılında açılacak kurslardan ………….  …………..................................................  branşında usta öğretici olarak görev yapmak istiyorum.
Aşağıda sunduğum belge ve bilgilerin incelenerek usta öğreticilik için istenen genel ve özel şartları taşımam halinde başvurumun değerlendirmeye alınması hususunda;
Gereğini arz ederim.                                                                                …/…/ ….…
           

İkametgah Adresim

…………………………………………………………..                                             Adı  ve  Soyadı

İmza

…………………………………………………………
Ev Tlf: …………………………………  Cep Tlf: ……………………………

KİMLİK BİLGİLERİ
  T.C No :                          Baba adı :
Cinsiyeti : Ana Adı :
Doğum Yeri : Medeni Durumu :
Doğum Tarihi : Nüfusa Kayıtlı Olduğu İl:
ÖĞRENİM BİLGİLERİ
1 - Mezun olduğu Fakülte (4 yıllık) veya Yüksek okulun adı ve bitirdiği bölümün adı.
2 – Mezun olduğu Meslek Lisesinin ve bitirdiği bölümün adı.
3 – Normal Lise mezunu ise Branşına esas belgenin adı ve Toplam Kurs Saati
4 –İlköğretim mezunu ise Branşına esas belgenin adı ve Toplam Kurs Saati
ÇALIŞTI İSE SON ÜÇ YILA AİT GÖREV YERİ BİLGİLERİ
Yılı
Görev Yeri
Müracaat Esnasında İstenecek Belgeler Görev Verilme Aşamasında İstenecek Ek Belgeler
1- Diploma Fotokopisi 1- Sabıka Kaydı
2- Branşı İle İlgili Aldığı Kurs Belgeleri-Usta Öğreticilik Belgesi 2- Sağlık (Heyet) Raporu
3- Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 3- Askerlikle İlişkisi olmadığına dair Belge (Erkekler için)
4- (1) adet Fotoğraf 4- Resmi Kurumlarda Çalışanların (kadrolu, sözleşmeli) Kurumlarından Alacakları İzin Yazısı.
Kayıt No : .……/….…                                                                                     Kayıt Tarihi:  …../…./…….
Müracaatı Alan Müdür Yardımcısı

İmza-Kaşe
Beğendiysen Paylaş :
Yukarı Çık